دانش آموز شماره 13

خلوتی برای ساده نویسی

دانش آموز شماره 13

خلوتی برای ساده نویسی

دانش آموز شماره 13

نویسندگان

صاحبان برند یا گدایان لایک؟!

جمعه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۵، ۰۱:۳۲ ق.ظ

می دونین که چقدر به کپی کردن مطالب دیگران حساسیت دارم. اما یک واقعیت انکارناپذیر هم وجود داره:

بعضی نوشته ها اونقدر جذاب و اعجازگر هستن که کپی نکردنشون یه جورایی خیانت محسوب میشه!

مخصوصاً وقتی که مطلبی رو میخونی و می بینی که نویسنده، دقیقاً زده به هدف و زخم کهنه ای که مدتها روی دلت بوده و نمی تونستی در قالب کلمات، به طرف مقابلت حالی کنی، در این نوشته نجات گر، به زیبایی آورده شده.

پست امشب هم  از این دسته مطالبه که به قلم استاد مسلّم حوزه تبلیغات کشورمون جناب آقای مجتبی محمدیان نوشته شده که شاگردی در محضر وی و همچنین برادر بزرگوارشون جناب آقای دکتر محمود محمدیان رو یکی از بزرگترین نعمتهای زندگی خودم می دونم.

دست مریزاد مجتبی جان

در این مدت کوتاهی که این نوشته رو منتشر کردی، بارها و بارها خوندم و لذت بردم:

.

***************

.

متن اصلی (البته با اندکی حذف و اضافه)

« اعتقاد دارم به استثنای برخی برندها، این قدر این تبلیغات و تولید محتوا در فضای مجازی مضحک شده که بر خلاف پیش بینی ها در مورد اثرگذاریش، به نظر می رسد تبدیل به محفلی برای هنرپراکنی برخی مدیران و تبلیغاتچی ها شده است.

برندها با نادیده گرفتن ارتباط معنایی برند خود با رویداد، نسبت به هر مناسبت و رویدادی علاقه دارند که عکس العمل نشان دهند.

 از روز تشتک بازکنی با دست چپ تا روز تولد شاملو  و بروسلی!

گویی برندهای ایرانی برای این به وجود آمده اند که عکس العمل نشان دهند

 آنها در واقع تیم دیجیتال ندارند بلکه صرفاً تیم عکس العمل دارند!

 آن هم با یه عکس العمل شاتر استوکی (گرافیستها معنایش را خوب می دانند).

 در این بازار عجیب غریب باید هر جا آگهی استخدام از سوی برندها برای متخصص دیجیتال دیدید، بدانید دنبال تیم سری دوزی مناسبتها می گردند با تکیه بر عکس های شاتراستوک.

به نظرم وقتی به تمام رویدادها عکس العمل نشان می دهیم وقتی برای هر مناسبت تقویمی می خواهیم حرف بزنیم یک جای کار ایراد دارد.

بعضی موقع ها احساس می کنم برندهای ایرانی خط تولید را رها کرده اند و اکانتی در شبکه های اجتماعی راه انداخته اند و گدایی لایک و کامنت می کنند.

 انگار داستان عوض شده است.

بعضی از این برندها اگر نصف زوری که برای تولید محتوای "بی اعتقاد" در فضای مجازی می کنند را صرف ارتقا کیفیت تولیدی می کردند وضعیت بهتری داشتند.

دورویی و تظاهر از محتوای تولیدی برخی برندها می بارد.

به نظرم جور در نمی آید که هنوز مشکل باز کردن درب نوشابه را برای مشتریانت حل نکردی بعد روز معلولین رو بیایی و تبریک بگویی!

جور در نمی آید که در خط تولید برای فروش دوباره محصولات تاریخ مصرف گذشه، تاریخ انقضای روی محصول را دستکاری کنیم ولی در شبکه های اجتماعی برای روز راستگویی پست ارسال کنیم و پاس بداریمش!

 جور در نمی آید که از مواد تراریخته در تولید محصول استفاده کنیم بعد در شبکه های اجتماعی خط سلامتی در غذا را ول نکنیم و هر روز در مورد سلامت تغذیه حرف بزنیم!

جور در نمی آید حقوق پرسنل را سر وقت پرداخت نکنیم بعد در شبکه های اجتماعی روز کارگر را به همه کارگران تبریک بگوییم!

جور در نمی آید در حالی که ذره ای اعتقادات انسانی در تولید نداریم و سلامت و جان و مال مردم با تولید محصولات بی کیفیت برایمان مهم نیست روز ایمنی یا روز هوای پاک را پاس بداریم!

 جور در نمی آید ساده ترین اصول بهداشتی رو در تولید محصولت رعایت نکنی و محصولت اون قدر بد باشه که خودت استفاده نکنی بعد روز حمایت از مصرف کننده رو برای تولید محتوا فراموش نکنی!

 عزیز من این هنرپراکنی ها را بگذار برای جای دیگر.

 باور کن تولید محتوا نکنی هم اتفاقی نمی افتد! »

۹۵/۱۱/۲۲
سعید یگانه

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.